Turen til Polen 5. til 9. februar 2018.

Vi var 50 Aktive Kvinder der startede fra Ikast kl. 6,00 for at køre med Sørens Rejser til et senior velvære ophold i Kolorzeg. Turen gik til en rasteplads ved Kolding, hvor vores chauffør Jan Kønigsberg og oppasser Natasja tog over efter Søren. Jan kunne derefter køre os hele vejen til Polen. Godt på vej igen fik vi serveret kaffe og rundstykker af Natasha og foreningen gav en lille opkvikker.

En lang tur,  800 km, men med passende pauser hele vejen. En ny bus, hvor du sad komfortabelt og en chauffør der kørte  perfekt.  Sidst på eftermiddagen kørte vi ind i snevejr, men kom i god behold til hotellet. Vi fik værelser tildelt og kl. 19.00 var der dejlig varm buffet og billige drikkevarer.

Aftenen sluttede i JENSENS BAR med hygge på kryds og tværs.

2. dag. Efter morgenmaden var der rundtur i byen med Søren eller Jan. De fortalte om byen og viste os rundt, så vi selv kunne gå  på handel og finde hotellet igen. Det sneede lidt og var koldt, men dejlig frisk. Resten af dagen stod på behandlinger. Der var fire behandlinger med i prisen, og det var bare dejligt. Vi kunne tilkøbe flere. Der var fodpleje, manicure, ansigtsbehandling, frisør og meget andet. I underetagen var der en lille swimmingpool, spa og sauna til fri afbenyttelse. Ren luksus.

3. dag. Der var afgang fra hotellet kl. 8.30 til en tur til byen Kamien Pomorski, hvor vi hørte en orgel koncert på byens gamle barokorgel fra det 17. århundrede. En dejlig oplevelse der tog 20 min.i en helt fantastisk udsmykket domkirke, som stammer fra 1300-tallet. I bussen på vej hjem spillede Jan et af stykkerne Haleluja af Cohen på bussens anlæg, og der var så fantastiks en lyd, at det føltes som man stod midt i en koncertsal, tak for det Jan

Eftermiddagen stod på behandlinger og tid på egen hånd.

4. dag. Dagen var på egen hånd. Vi valgte at gå til stranden, som var i kort gåafstand fra hotellet.

Der var trods vinteren mange butikker og boder, der fristede med alt muligt. Den skønneste hvide sandstrand, som sikkert er rigtig dejlig om sommeren. Mange mennesker gik tur og nød det dejlige

klare frost og solskinsvejr.

Om aftenen var der POLSK aften. Der var en 3 retters menu for gæsterne fra Sørens Rejser, og en sød dame spille op til dans. En dejlig aften med med snak og hygge.

5. dag. Så var det slut på 5 dejlige dage. Turen hjem startede kl 7.00 og forløb super fint med passende ophold og super betjening af Natasja i bussen. Der var et ophold ved grænse butikkerne, så der lige kunne handles lidt.  Vi sagde farvel til Jan og Natasha ved Hærvejen, der ventede Søren og kørte os det sidste stykke hjem til Ikast.

Tak til Jan, Søren og de to piger for en dejlig tur på 1. klasse. Den kan godt gentages.

Tak til jer alle der var med til at gøre turen til en dejlig oplevelse.

Husk Generalforsamling onsdag den 28. februar.